ข้อความแสดงข้อผิดพลาด "Out of media" สำหรับเครื่องพิมพ์ Honeywell
ข้อความแสดงข้อผิดพลาดนี้หมายถึงเครื่องพิมพ์ตรวจไม่พบกระดาษหรือสื่อพิมพ์ในเครื่อง
สาเหตุอาจมาจากกระดาษหมด, เซนเซอร์ตรวจจับสื่อผิดพลาดหรือสกปรก, หรือกระดาษถูกโหลดผิดวิธี
หากต้องการแก้ไข:
- ตรวจสอบและโหลดกระดาษใหม่
- ทำความสะอาดเซนเซอร์
- จัดเรียงกระดาษให้ถูกต้อง
Answer / Solution
The answer / solution to the problem / question documented in this article.
To fix the out of media error message, there are three possible solutions
- The first and most important thing is to verify that the media is being loaded correctly. Refer to your printer's User Guide for detailed instructions on how to load media (labels and ribbon). This video shows how to do this.
- If the media is confirmed to be correctly loaded, check the media settings according to what is in the printer. e.g. media type, print method
- Check to see if the LSS (Label Stop Sensor - Blue Light) is approximately in the middle of the labels. To do this, lift the printhead and identify the Blue LED light. Use the adjustment gear on the side of the print mechanism to adjust it in case it is not correctly positioned.
If none of these worked, best practice is to factory default the printer. This will restore the printer to the original settings. If the printer is still showing "out of media" error, the printer must be sent in for Service and Repair.
ที่มา
https://sps-support.honeywell.com/s/article/PM43-PM45-Out-of-media-error-message